miercuri, 6 iulie 2011

Revista Comorile Pamantului nr. 42 Hematitul

Numarul 42 al revistei Comorile Pamantului vine insotit de un esantion de hematit neprelucrat. Hematitul este principala si cea mai raspandita sursa de fier din lume. Denumirea hematitului provine de la cuvantul grecesc haima ("sange"). Culoarea acestuia variaza de la negru sau cenusiu de otel la rosu-inchis. Hematitul face parte din clasa minerala a oxizilor, este un oxid de fier (fier trivalent). Hematitul are un luciu metalic caracteristic, iar cristalele sale apartin sistemului trigonal de cristalizare. Duritatea acestuia este cuprinsa intre 5 si 6 pe scara Mohs, iar formula chimica este Fe2O3.




Numarul 43 - Agatul

2 comentarii:

  1. Frumos esantion! Eu din pacate nu prea am avut de unde sa aleg.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lulu, am citit pe blogul tau ca la chioscul de unde cumperi au fost decat 6 reviste. Ei bine eu cumpar decat de la un chiosc si astazi au fost decat 5 reviste (cam atatea sunt de obicei). De aceea eu nu prea ma astept la ceva spectaculos, dar uneori surprizele placute vin pe neasteptate.

    RăspundețiȘtergere