miercuri, 18 ianuarie 2012

Revista Comorile Pamantului nr. 70 Alabastrul

Alabastrul face parte din clasa minerala a sulfatilor si se compune din elementele chimice calciu, sulf, hidrogen si oxigen. Este o varietate de gips, care formeaza agregate microcristaline, pe cand gipsul se gaseste sub forma de cristale ce apartin sistemului monoclinic de simetrie. Alabastrul, alaturi de alte 2 varietati de gips, are o duritate de doar 2 pe scara Mohs a duritatii.
Culorile alabastrului sunt variabile - alb, gri, rozaliu, maroniu sau galbui, si are un luciu sticlos.



7 comentarii:

  1. Pe fondul ăla albastru, arată FOARTE tare alabastrul tău !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. Ma bucur sa aflu ca da bine in fotografie !

      Ștergere
  2. NU CUNOSC MOTIVUL PENTRU CARE ESANTIONUL DE ALABASTRU DIN NR. 70 AL REVISTEI ESTE DE CULOARE VERDE DESCHIS

    RăspundețiȘtergere
  3. frumos esantionul tau, prezinta cumva 2 culori? al meu e monocromatic :(...pe ce fond/material le pozezi? arata chiar f bine
    ps:ce apare in nr viitor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este alb cu o usoara tenta de galbui, maroniu. Cat despre materialul pe care le fotografiez, este o bucata de PVC de culoare albastra. Din cate am aflat, ar trebui sa ne asteptam la baritina in numarul 71.

      Ștergere
  4. Buna,
    Incerc sa identific un material din care este confectionata o bomboniera, este un alb translucid, se vad, in lumina puternica, urme rotunde de cum s-a depus mineralul, este sigur facuta din piatra, dupa greutate si raceala, totusi nu mi-e clar, ar putea fi sau nu alabastru? Are urma de crapatura, cum spune se spune in revistele astea cu minerale, clivaj... Iertati-mi ignoranta si poate confuziile pe care le-am facut, nu este nici pe departe specialitatea mea...
    Multumesc pentru orice parere,
    Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu sunt experta in acest domeniu, dar incerc sa invat. Dupa descrierea facuta de tine ar putea fi din alabastru. Daca vei cauta poze cu alabastru pe google cu siguranta vei gasi si poze cu decoratiuni realizate din acest mineral (pentru mai multe rezultate sugerez sa cauti imagini tastand numele mineralului in engleza - alabaster). Sper ca am fost de ajutor !

      Ștergere